“ne sik varmış, koy koy bitiremedin?” bir arkadaşımın “annesi”ne ait bir laftı, ilk o anlatırken duymuştum. amınakoduuumm diye cümleye başlayan ve iki kelime sonrası amlara koymaya devam eden bir herife söylenmiş laf. ne de güzeldir. sikleriyle yüzleşsin bu herifler, boylarını ölçerken dillerinin de boylarını ölçsünler: ve yüzleşsinler. ///

Çizer: Oğuz Demir

Çizer: Oğuz Demir

dicle ne güzel söylemiş, “bugün kimin amına koyacaksın” diye[1]. bugün hangi varlığın “am”ına koyacaksınız: hangi canlıya tecavüz etmeye devam edeceksiniz. alanlardan kovulduk diye bağıran sevgili “erk-ek”ler size de soruyorum, herhangi bir şiddette fail olarak gördüğüm kendime de. vay amına koduğumun çocuğu ne yapmış: ne yapmış, senin şuan dilsel olarak yaptığın şeyi “eyleme” dökmüş: sen de yapabilirdin, yapabilirsin: yaparsın! evet o “kadına” tecavüz edersin demiyorum, ama tecavüz etmezsin de demiyorum: hele her gün tecavüz ürünlerini yerken sen, hayvan cesedi yerken sen! tecavüz etmiyor musun hala? doğaya yapılan şeyler ile nasıl tecavüzcü değilim ben diyebiliyoruz? ha özgecan, ha o inek, ha o ağaç… lütfen “türcü” taraflarımıza da temas edelim: ayna tutalım… bu yazıya da dicle’nin de aktardığı gibi üç aşamada bakılacak: 1. abarttın layn. 2. aynı şeyler mi? 3. aaa haklı olabilirsin. (kabul edilir diyemiyorum) yani diyorum ki,,

11

ankara sokaklarından

kürşad ne güzel demiştir; “küfürde, tecavüz ve şiddet tehdidini, –ne kadar o bağlam içinde olanak ve olasılık dışı olsa bile– bunu ima eden bir söylemsel tehdit var. yaparım ederim. hatta yapmış gibi: yaptığımın… ettiğimin… bu çok acayip değil mi? çünkü işiten bir erkekse, ve “erkeklik gururu” incinmişse, ya da “namusuna halel gelmişse” bu bir cinayet sebebi olabiliyor. (…) demek istiyorum ki küfür gerçek bir tehdittir. boş bir laf değildir.”[2] sen amına koyarım derken, tecavüz ediyorsun ey “sevgili olmayan/kardeşim de olmayan” kardeşim;;; 18221_1412733689027441_3004917003703344771_n sen benim amıma, götüme, ağzıma (küfürsel fantezilerinize “sağlık”-ne de yaratıcısınız!!!) koyuyorsun. ve kürşad’ın yazısından eklersem; “çünkü önemli olan söz konusu tehditin, gerçekleşip gerçekleşmemesi değil, her an gerçekleştirilebilir bir tehdit olarak orada hazır durmasıdır. küfür ‘proletaryanın ağzında açmış kızıl bir karanfil’ (can yücel) değildir.”[3]” “koyma amıma” konuşurken!!! koyamazsın. küfür üzerinden erksel pratiklerini yeniden üretme. erkeklik ile yüzleş: gündeliik hayatına ayna tut. tecavüzcülüğüne! he bir de orospu çocuğu diyip duruyorsunuz ya ölüyor, bitiyorum: seks işçiliğini ve/ya orospuluğu aşağılayamasınız: hepimiz orospuyuz ve siz de bizim amımızdan düştünüz. sevgili orospu çocukları. /// etin cinsel politikası: bugün benim amıma koydun. beş dakika sonra bir köpeğin. bir beş dakika sonra bir ağacın (doğa ana metaforu üzerinden bunu düşünmüyorum). bir beş dakika sonra lezbiyen bir “kadını” “yola getirmek” adına amına koydun: bir na-trans bireye tecavüz ederken transına da tecavüz ettin. sen ettin: FAİL sensin!

bu et parçanla değil sadece, erkekliğinle, erkliğinle. bu erkin bütünleştiği bu bedenle. bu zihinle. bu ruhla.

ve unutmamak lazım:

10959385_10153108891473817_7024761803774365948_n #sendeanlat: her dakika amıma koyarken bu herifler, sessiz kalmak istemiyorum. — evet dicle evet: “çok fazla acı var” (sevgili dicle koğacıoğlu’dan “annem, babam, Poyraz beni affedin çok acı var dayanamıyorum”) //

T.c.avuz… Ciglik mezbahadan evden sokaktan… Bnm.senin. Onun. Hayvanin agacin cigligi. Olurken biz… Oldururken siz… Faili erkeklik. Eril tahakkume ses ckar.

k-EDD0-D98B-DCA6

özgecan’a;;

Dipte görünmüyor gidenlerin yüzleri

Çığlıklar büyüyor, bütün çığlar üzerime
Çareler direnemiyor, gözlerinin büyüsüne
Bütün oyuncaklarımı topluyorum
Damarlarımda gezinen, değiştirmiyor duvağımın rengini
Gece gebe kadın gibi yırtınıyor
Maskeler avutmuyor kalıntı düşlerimi
Korkuluklar çıplak geziniyor geceleri…

Aslı Serin/çığlık şiirinden

;;;

amına koyduğunuz bu yazı da burada bir “çığlık” ile son buldu.

YETER!

Shayma Kamel – Egypt

ve son not: “Ateşli silahlar elimizde, Uma’nın kılıcı belimizde / Yeter artık, yeter çıkalım zıvanadan.” (Birhan Keskin ve Aslı Serin)

http://160incikilometre.com/2015/02/16/atesli-silahlar-elimizde-umanin-kilici-belimizde-yeter-artik-yeter-cikalim-zivanadan-birhan-keskin-ve-asli-serinden-bir-siir/

—-

dibedüşenkırıntılar

[1] https://yasamakhayatadegdirir.wordpress.com/2015/02/15/bugun-kimin-amina-koyacaksiniz/ [2] http://kursadkiziltug.blogspot.com.tr/2012/04/kufur-ustune-notlar-suyuu-vukuundan.html [3] http://kursadkiziltug.blogspot.com.tr/2012/04/kufur-ustune-notlar-suyuu-vukuundan.html

